lunes, 23 de febrero de 2009

La primera entrada al blog

Per començar, la primera cosa que he aprés ha sigut aprendre a fer-me un blog, doncs mai m’havia fet cap, tampoc utilitze tuenti, fotolog o facebook, l’únic que utilitze és el messenger i bàsicament per intercanviar informació. Així és que aquest primer contacte fou prou satisfactori, ja que pensava que potser seria més complexe treballar amb el blog.
D’altra banda, com a blog entenc un lloc web on periòdicament apareixen publicats articles, textos, comentaris, informació, que pot provindre tant d’autors, com d’estudiants, professors o persones qualsevols a la fi.
Encara que acabe de començar a utilitzar el blog, pense que pot ser-nos útil, referint-me tant als estudiants com als professor com a lloc d’intercanvi d’informació, d’idees, mitjançant el blog podem aprendre d’altres persones en el nostre cas, com a futurs mestres, podríem aprendre moltes coses d’altres professionals que de segur estan gustosos de poder compartir la seua experiència amb nosaltres i ser-nos de gran ajuda.
A més d’aprendre nosaltres dels professionals de la docència, aquests potser també podríen aprendre coses noves de nosaltres, doncs l’educació va canviant poc a poc, però sembla que es renova i la manera d’ensenyar i d’ educar no és la mateixa ara que la de fa uns quants anys, així és que podríem aportar per exemple noves mètodes d’aprenentatge com és el cas que tractem ara, la utilització del blog com a mitjà d’aprenentatge.
Hem comentat que per a nosaltres potser prou útil en la nostra vida professional l’utilització del blog, aleshores per qué limitar aquesta productivitat que hi podem traure al blog només utilitzant-la nosaltres i no posar-la en les mans del nostre alumnat? Diuen que: - renovar-se o morir! Les noves tecnologies estàn cada vegada més en la nostra vida quotidiana, vullguem o no les hem incorporat a la nostra rutina diària, als nostres hàbits de vegades, per què no traure profit a allò que tenim davant de nosaltres i que ningú s’atrevix a aprofitar per por o per comoditat?
En la meua opinió, amb la utilització dels blogs en l’àmbit educatiu els alumnes poden expresar-se sense por, compartir les seues idees, treballar tots per un projecte comú. Com es veu en l’article de Lola Urbano, sembla que el fer un blog i treballar amb aquest ix prou bé, als alumnes els agrada, aprenen al mateix temps que poden expresar-se i el més important és que ells són els protagonistes del seu aprenentatge i tenen interés per aquest.
Per acabar, ja era hora de que una assignatura s’enfocara d’una altra manera, no com estem acostumats, escoltar, llegir, estudiar i traslladar informació d’uns fulls a uns altres, resumit a gran escala. Que ens trenquen els esquemes de vegades potser bastant interesant.

No hay comentarios:

Publicar un comentario